Paul Natorp

Learning Innovation

Læringsmiljø på Den Skandinaviske Designhøjskole

Paul Natorp ledte den 28. januar sammen med Kristin Birkeland 83 elever på Den Skandinaviske Designhøjskole i Randers igennem en dag, hvor de arbejdede med at styrke læringsmiljøet på deres uddannelse.

Fokus for arbejdet var at undersøge, hvordan eleverne gennem deltagelse og bevidste valg kan bidrage til et aktivt og nærværende læringsmiljø.

Forstander for Den Skandinaviske Designhøjskole, Mette Gadegaard, gav denne tilbagemelding:

“Paul og Kristin formåede at leve op til kravene og gjorde denne dag til noget ganske særligt, både for eleverne og jeg selv. Deres møde med omverdenen er renset for unødigt støj, det er ærligt, respektfuldt og autentisk, og de skaber derved fra første øjeblik en grundlæggende stemning af tillid og positivitet. 

I deres pædagogiske tilrettelægning er der taget hensyn til en veksling mellem øvelser, teori og erkendelser, så dagen bliver én lang erkendelsesrække og hvor ingen elev får lejlighed til at være inaktiv. 

For mit eget vedkommende er dagen god at tænke tilbage på og genopfriske, fordi den også gav mig, som leder, læring til brug i planlægningen af skolens dagligdag – og inspiration til den måde vi som personale møder vores elever på. 

Alt i alt en dag, der kun kunne gennemføres med så godt et resultat, på grund af Pauls og Kristins viden, erfaring og måde at være på, og som jeg kun kan give de bedste anbefalinger.”

Reklamer

No comments yet»

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: